
Huis niet leeg bij overdracht? Dit kunt u doen
Wanneer u op het punt staat uw nieuwe woning in te trekken, hoort het huis volledig leeg aan u opgeleverd te worden tenzij er andere afspraken zijn gemaakt. Maar wat
Het leeghalen van een huis na een overlijden is vaak een lastig taak, zowel op emotioneel vlak als praktisch. Er komt in zo een situatie veel op u af en dat kan overweldigend zijn. Hierbij kan het fijn zijn om het leegruimen van de woning van de overledene aan een professional over te laten. Daarvoor worden wij regelmatig ingeschakeld. Wij proberen u te helpen door deze moeilijke tijd te navigeren en de woningontruiming zo soepel en stressvrij mogelijk te maken.
Of bel direct met Joey: 0620909728
Bij het overlijden van een dierbare rust de verantwoordelijkheid voor het ontruimen van de woning en het dekken van bijkomende kosten doorgaans op de erfgenamen. Als er geen testament is opgesteld, voorziet de wet in een specifieke regeling waarbij alleen de echtgenoot, geregistreerd partner en bloedverwanten als erfgenamen worden aangemerkt. In het geval dat uw dierbare wel een testament heeft opgesteld, wordt daarin nauwkeurig bepaald wie de aangewezen erfgenamen zijn. Behoefte aan meer informatie? Lees dan ons artikel: Huis leeghalen na overlijden – Wie is er verantwoordelijk?
Een spoedopruiming regelen wij binnen 24 uur. Zeker wanneer de overleden persoon in kwestie in een verpleeg- of zorgcentrum woont, moet de woningontruiming op korte termijn plaatsvinden. Wat de omstandigheden ook zijn, wij van JHC-Woningontruiming begrijpen precies wat er moet gebeuren.
De kosten van een woningontruiming na overlijden zijn afhankelijk van verschillende factoren. Denk bijvoorbeeld aan de grootte van de woning, de hoeveelheid te verwijderen inboedel en eventuele extra diensten zoals schoonmaak, vloer verwijderen, of kleine reparaties.
Hieronder vindt u een prijstabel met inschattingen per type woning. De kosten van het opruimen van seniorenkamers liggen gemiddeld tussen de €250 en €450. Voor het leeghalen van een kleine woning met 1 tot 2 kamers liggen de kosten gemiddeld tussen de €250 en €650. Eengezinswoningen ontruimen kosten gemiddeld €700 tot €1600 en voor grote woningen (met meer dan 3 slaapkamers) liggen de ontruimingskosten gemiddeld tussen de €850 en €2000.
Let wel op dat dit inschattingen zijn en deze kunnen afwijken van het daadwerkelijke totaalbedrag. Wij zijn graag transparant over onze prijzen, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Wilt u een specifiekere inschatting? Vraag dan hier een offerte op maat aan. Wilt u meer lezen over welke factoren deze kosten beïnvloeden en hoe u hierop kunt besparen? Lees dan ons blogartikel: Wat kost een huis leeghalen na overlijden?
Type woning | Gemiddelde kosten woningontruiming |
---|---|
Senioren kamer | €250 tot €450 |
Kleine woning (1 tot 2 kamers) | €250 tot €650 |
Eengezinswoning | €700 tot €1600 |
Grote woning (meer dan 3 slaapkamers) | €850 tot €2000 |
Een huis ontruimen na overlijden is een hele uitdaging. Het inschakken van hulp kan dan wenselijk zijn. Wij, van JHC-Woningontruiming weten hoe we dit professioneel aan moeten pakken.
Wilt u graag meer weten over onze diensten in Eindhoven? Aarzel niet langer en vraag vandaag nog een vrijblijvende offerte aan!
Helaas kunnen wij niet vaak gratis een huis leeghalen na overlijden. Het komt wel soms voor dat een deel van de kosten gedekt kan worden door de verkoop van waardevolle spullen. Een volledig gratis woningontruiming kan echter niet vaak. Er moeten namelijk nog vaak kosten gemaakt worden voor schoonmaak en eventuele reparaties. Daarnaast zijn er ook personeelskosten voor de medewerkers die het zware werk verrichten. Onze tip: Door zelf waardevolle spullen te verkopen kunt u vaak een deel, of soms zelfs alle ontruimingskosten dekken. Meer bespaartips vindt u hieronder.
U kunt soms wat op de kosten van de huis ontruiming besparen door alvast wat voorwerk te doen. Hieronder een aantal dingen die u zelf al kunt:
Hoewel de werkzaamheden en de beschikbare tijd voor het ontruimen van een woning kunnen variëren, hanteren we een vaste procedure voor het aanvragen van woningontruiming. Zo weet u precies wat u kunt verwachten. Door 4 eenvoudige stappen te doorlopen, kunnen we garanderen dat de woningontruiming soepel en probleemloos verloopt.
Allereerst beantwoorden we al uw vragen en plannen we een afspraak om de woning te bezichtigen.
Het bezoek aan de woning is volledig vrijblijvend en stelt ons in staat om met u te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Op basis van de gemaakte afspraken tijdens het bezoek. We werken altijd met een vaste prijs, zodat u achteraf niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
Pas wanneer u volledig gerustgesteld bent over wat u te wachten staat, geeft u uw goedkeuring op de offerte en starten we met de woningontruiming.
Dankzij onze ervaring in deze situaties streven we ernaar om het hele proces zo eenvoudig en duidelijk mogelijk voor u te maken. Elk overlijden van een bekende of familielid is een ingrijpende gebeurtenis, en in deze situaties is het waardevol om te kunnen vertrouwen op iemand met ervaring en kennis.
Allereerst komen we langs om met u te kijken naar de grootte van de inboedel en bespreken we wat er allemaal moet gebeuren. Vaak worden grote spullen al verdeeld door de erfenis en zal er enkel gekeken worden naar overblijvende items. U geeft bij ons aan wat er behouden moet worden en wat er met de resterende spullen mag gebeuren.
Na dit gesprek stellen we vast wat het kost om de woning leeg te halen. Bent u tevreden over de offerte? Dan gaan we zo snel mogelijk aan de slag!
Voor we aan de slag gaan met de ontruiming, sorteren we de inboedel. Deze spullen worden verdeeld onder de volgende categorieën:
Nadat we voor de inboedel de bestemmingen hebben bepaald, is het tijd voor de daadwerkelijke ontruiming van het huis. We brengen de spullen naar de afgesproken locaties, zoals de inkoop, stort, opslag of andere overeengekomen locaties
Indien vloerbedekking, tapijten of matrassen niet meer schoon te krijgen zijn, zullen wij deze uit de woning verwijderen.
Daarnaast kunnen we de woning volledig ontruimen en bezemschoon opleveren aan de verhuurder of makelaar die het huis wil verkopen. Dankzij onze ervaring in deze situaties streven we ernaar om het hele proces zo eenvoudig en duidelijk mogelijk voor u te maken.
Wanneer u op het punt staat uw nieuwe woning in te trekken, hoort het huis volledig leeg aan u opgeleverd te worden tenzij er andere afspraken zijn gemaakt. Maar wat
Gaat u binnenkort verhuizen naar een huurwoning? Met deze checklist weet u zeker dat u niets over het hoofd ziet. Van het opzeggen van uw oude huurcontract tot het inschrijven
Een verhuizing is vaak een spannende, maar ook stressvolle periode. Er moet veel geregeld worden in een korte tijd. Hierbij kunt u denken aan dozen inpakken, adreswijzigingen doorgeven, schoonmaken, spullen
De nalatenschap omvat de inboedel, behalve kunstverzamelingen. Als de overledene alleenstaand was en niemand in de woning blijft, moet deze ontruimd worden. Erfgenamen willen vaak specifieke inboedelstukken erven, zoals meubels, sieraden, en antiek.
Erfgenamen die de nalatenschap nog niet hebben aanvaard, moeten voorzichtig zijn met het meenemen van spullen, omdat dit als aanvaarding kan worden gezien.
Voor overtollige bruikbare spullen overleggen we met u wat hiermee mag gebeuren. Zo werken we samen met het Leger des Heils en kunnen we ook opslag verzorgen. Bij een ontruiming moet er vaak afval worden afgevoerd, zoals niet-herbruikbare goederen. Bewaar de afvalpas van de woning, omdat deze aan het adres is gekoppeld en de kosten voor afvalverwijdering kan dekken zonder extra kosten.
De kosten voor het leeghalen van een huis ná een overlijden zijn afhankelijk van de grootte van het huis en de omvang van de inboedel. We raden aan om contact op te nemen via ons contactformulier, dan kunnen we een inschatting sturen van de kosten.
Na het overlijden hebben de erfgenamen meestal een periode van 8 maanden om het huis te verkopen. Na deze 8 maanden ontvang je een belastingaanslag voor het onroerend goed. Als het belastingbedrag laag genoeg is, kun je overwegen om de betaling met 1 jaar uit te stellen.
Als je meer tijd nodig hebt om een weloverwogen beslissing te nemen, kan het verstandig zijn om het huis te verhuren. Dit biedt de flexibiliteit om later een definitieve keuze te maken.
Wanneer uw dierbare is overleden en woonachtig was in een huurwoning, is het belangrijk om niet te lang te wachten met actie ondernemen. De huur van deze woning gaat namelijk gewoon door totdat u als erfgenaam deze stopzet. Dat is natuurlijk zonde van de extra kosten.
Het opleveren van een huurwoning bestaat uit verschillende fases: het opzeggen van de huurovereenkomst, de voorinspectie en de eindinspectie. Hoe u dit allemaal het beste aanpakt leest u in ons artikel: Hoe moet ik mijn huurwoning opleveren?
Neem contact op